جراحی بینی استخوانی یا گوشتی❓

همه ما می دانیم که فیزیک انسان ها با یکدیگر تفاوت دارد. این تفاوت به اندازه ای منحصر به فرد است که حتی در کوچکترین خطوط بدن نیز نمایان می شود. بینی نیز به عنوان یکی از اندام ها از این قاعده پیروی می کند. هر شخصی بسته به قومی که به آن تعلق دارد، با مشخصه های منحصر به فردی متولد می شود. به همین دلیل است که برای جراحی بینی تعاریف متفاوتی ارائه شده است. مثلا افرادی که درصد بیشتری از بینی آن ها دارای استخوان است، به جراحی بینی استخوانی نیاز دارند. اما به واقع هر کدام از این تکنیک ها چه تفاوتی با هم دارند. در این مقاله، دکتر یگانه تیموری، بهترین دکتر عمل بینی استخوانی در مشهد، به توضیح کامل این موضوع پرداخته است.

 

جراحی بینی استخوانی - دکتر یگانه تیموری

 

تعریف بینی استخوانی

بینی از سه قسمت اصلی تشکیل شده است که تفاوت در هر کدام از آن ها شکل منحصر به فردی را ایجاد می کند. این سه جز عبارتند از :

  • لایه عضلانی
  • اسکلت استخوانی و غضروفی
  • مخاط و پوست

حالا که با این سه قسمت متفاوت آشنا شدیم، می توانیم بگوییم بینی استخوانی با چه خصیصه ای شناخته می شود. اگر ساکن مشهد یا شهرهای دیگر هستید و قصد دارید عمل بینی استخوانی تان را به دست یک جراح بینی خوب در مشهد بسپارید ، بهتر است قبل از عمل ، درباره جراحی بینی استخوانی بیشتر بدانید. این عمل برای افرادی انجام می شود که لایه عضلانی و پوست آن ها نازک و به جای آن اسکلت و چهارچوب بینی آن ها بسیار مستحکم می باشد. پوست بینی این اشخاص به اندازه ای نازک است که وجود کوچکترین دفورمیتی در آن ها به راحتی قابل مشاهده است. به علت نازک بودن پوست ، استخوان در معرض تروما یا اسیب های فیزیکی قرار دارد به همین علت است که بینی های استخوانی اغلب قوز دارند؛ البته این موضوع دلایل دیگری نیز دارد که در ادامه از آن صحبت خواهیم کرد.

دلایل ایجاد قوز و برامدگی روی تیغه بینی

همانطور که قبلا نیز به این موضوع اشاره کردیم قوز بر روی بینی می تواند در اثر اصابت ضربه تشکیل شود. از آنجایی که تیغه بینی از بدو تولد به صورت مستقیم است ، باعث شکستگی می شود. ترمیم خود به خود استخوان ناهمواری بر روی تیغه ایجاد می کند که در قالب قوز رخ نمایی می کند.

طبق نظر بهترین جراح بینی در مشهد از دلایل دیگر تشکیل قوز ، که نیاز به انجام جراحی بینی استخوانی در مشهد را به وجود می اورد، مسائل ژنتیکی است. در این صورت فرد از همان دوران کودکی در محل اتصال غضروف با استخوان شاهد اندکی برآمدگی می باشد که بعد از سن بلوغ این حالت به ماکزیمم مقدار خود می رسد.

نحوه انجام جراحی بینی استخوانی

لازم به ذکر است که عمل بینی استخوانی در مشهد و سایر شهرها تنها به دلیل رفع قوز و ناهمواری مطرح نیست، در بسیاری از موارد زیباجویان با ارتفاع زیاد بینی ، پره های باز و عدم تقارن در دو سمت آن مواجه هستند. بسته به میزان ناهنجاری موجود دو راهی که دکتر خوب عمل بینی استخوانی می تواند از آن بهره بگیرد ، تکینک های باز و بسته برای رینوپلاستی بینی استخوانی است. تفاوت در این دو روش ، به تفاوت در محل اعمال برش ها برمی گردد. با نام هایی که به آن ها اطلاق داده شده است ، شاید بتوان حدس زد که متخصص عمل بینی در جراحی بینی استخوانی به روش بسته ، برش ها را در داخل عضو وارد می کند ؛ این در حالی است که در روش باز ، کلوملا یا ناحیه بین دو سوراخ بینی ، بهترین محل برای شروع اعمال تغییرات در طول عمل زیبایی بینی است.

اهداف انجام عمل بینی استخوانی

با توضیحات فوق شاید ندانید که پروسه جراحی بینی استخوانی چه اصلاحاتی را بر روی بینی شما ایجاد خواهد کرد ، از جمله اهدافی که در این پروسه دنبال می شود عبارتند از :

  • بهبود وضعیت قرارگیری استخوان
  • صاف شدن بینی و رفع برامدگی های داخلی و خارجی
  • ایجاد تقارن در دو سمت عضو که با رفع دفورمیتی، یکسان کردن سوراخ های بینی و ایجاد کانتور مناسب حاصل می شود.

اقدامات مهم قبل از جراحی بینی استخوانی

برای اینکه بتوانید از نتایج فوق العاده پروسه عمل زیبایی بینی استخوانی لذت ببرید لازم است با رعایت یک سری شروط به استقبال تحولات دلخواه بروید. این موارد عبارتند از :

  1. مشاوره و معاینه شدن توسط بهترین جراح بینی استخوانی منتخب برای بررسی وضعیت پزشکی
  2. پرهیز از مصرف داروهای مسکن مانند استامینوفن و ایبوپروفن تا دو هفته قبل از جراحی بینی استخوانی 
  3. عدم مصرف مشروبات الکلی و دخانیات حداقل به مدت یک ماه قبل از عمل بینی استخوانی
  4. انجام آزمایشات قبل از عمل زیبایی بینی استخوانی که از طریق خون انجام می شود.
  5. استحمام کردن شب قبل از جراحی رینوپلاستی و ناشتا بودن به مدت 6 الی 8 ساعت قبل از شروع پروسه

عمل بینی استخوانی برای چه کسانی مناسب است؟

بسیار واضح است که در ابتدا باید شرایط مورد نظر را داشته باشید ، به عبارت بهتر بینی شما می بایست از نوع استخوانی و ویژگی های یاد شده را داشته باشد. در ادامه اگر جز افراد زیر بودید، انجام عمل بینی استخوانی در مشهد یا سایر شهرها به شما پیشنهاد می شود:

  • به انجام عمل بینی فانتزی یا نیمه فانتزی یا طبیعی علاقه دارید.
  • باردار نیستید و مدت زمان کافی از زایمان شما برای انجام جراحی بینی استخوانی گذشته است .
  • از لحاظ رشد به تکامل رسیده اید و دارای سن مناسب هستید. این موضوع در جنسیت های مختلف متفاوت است به این شکل که جراحی رینوپلاستی دختران از 16 و پسران از 18 سالگی آغاز می شود.
  • از لحاظ سلامتی در وضع مطلوبی به سر می برید و به بیماری های قلبی ، اختلالات خونی و غیره مبتلا نیستید.
  •  تعادل روانی دارید و به علت حرف اطرافیان به انجام این پروسه تحریک نشده اید.

آیا عمل بینی استخوانی به جراحی ترمیمی نیاز دارد؟

جراحی بینی ترمیمی پروسه ای است که در آن بهترین جراح بینی ، به اصلاح عیوبی می پردازد که در عمل بینی اولیه به خوبی رفع نشده و یا حتی از آن حاصل شده است. به طور کلی در صورتی افراد بعد از جراحی بینی استخوانی به ترمیم احتیاج نخواهد داشت که ، عمل آن ها توسط یک پزشک حاذق انجام شده باشد؛ به عبارت ساده تر نوع بینی هیچ ارتباطی به این موضوع نخواهد داشت که شما در اینده به عمل بینی ترمیمی نیاز پیدا خواهید کرد یا خیر. چه جراحی بینی گوشتی انجام داده باشید چه استخوانی تنها عمل بینی ترمیمی به شما پیشنهاد می شود که با مسائل زیر مواجه شده باشید:

  1. نوک بینی بزرگ و افتاده
  2. سوراخ های بینی تنگ و نا متقارن
  3. بینی به شدت قوس دار که تنفس فرد را مختل می کند.
  4. وقتی نوک بینی بعد از عمل ، بیش از اندازه سربالا یا اصطلاحا خوکی باشد.
  5. وجود انحراف در تیغه بینی

آیا نتایج جراحی بینی استخوانی برمی گردد؟

از آنجایی که رینوپلاستی با ماهیت آثار ماندگار و همیشگی شناخته می شود ، افرادی که به انجام این پروسه روی آورده اند بسیار از این موضوع هراس دارند که بینی آن ها به فرم سابق خود بازگردد. در پاسخ به این سوال که آیا نتیجه عمل بینی استخوانی برمی گردد باید گفت که از آنجایی که دکتر خوب عمل بینی طی این پروسه به تراشیدن استخوان بینی شما می پردازد، درصد برگشت پذیری قوز بسیار کم می باشد. این موضوع مهم را گوشه ذهن نگه دارید نتایج عمل زیبایی بینی استخوانی تنها زمانی دستخوش تغییرات قرار می گیرد که شما مراقبت های بعد از عمل بینی را به خوبی انجام ندهید. عدم اعمال صحیح چسب، انجام فعالیت های شدید بدنی و ایجاد ضربه به بینی از جمله دلایل رایج گزارش شده اند.

جراحی بینی استخوانی با لیزر

با ورود تکنولوژی لیزر به زندگی انسان ها ، زیباجویان مشتاق اند بدانند که آیا این موهبت به عرصه جراحی بینی نیز قدم گذاشته یا خیر. برای یافتن پاسخ این سوال لازم است یکبار دیگر مرور کنیم که پزشک خوب در عمل بینی استخوانی در مشهد چه تغییراتی را اعمال می کند؟ واضح است که ایشان از طریق اعمال برش به اصلاح نقوص می پردازد. جواب مشخص است لیزر در این فرایند نمی تواند کابردی داشته باشد. استفاده از عنوان جراحی بینی یا لیزر صرفا یک شعار تبلیغاتی است. در مجموع لیزر در حوزه پزشکی می تواند برای ایجاد برش های نازک و ظریف به کار برده شود که آن هم به دلیل هزینه های هنگفت تنها برای جراحی های حساس استفاده می شود.

بهترین مدل عمل بینی استخوانی

 

نمونه جراحی بینی استخوانی - دکتر یگانه تیموری

 

اگر میخواهید بینی ستخوانی تان را جراحی کنید حتما در این فکر هستید که بهترین مدل چیست؟ در ادامه شما را با انواع مدل های جراحی زیبایی بینی استخوانی آشنا می کنیم. در طول فرآیند راینوپلاستی، امکان دستکاری و فرم دهی بینی استخوانی به مدل‌های مختلف وجود دارد. مدل طبیعی، فانتزی و نیمه‌فانتزی از گزینه‌های قابل انتخاب هستند که با در نظر گرفتن فاکتورهای متعدد، افراد می‌توانند بهترین گزینه را انتخاب کنند.

در جراحی بینی استخوانی طبیعی ، بهترین رویکرد جراح بینی استخوانی به سمت ایجاد یک بینی است که هیچ آثار جراحی قابل مشاهده‌ای نداشته باشد؛ به گونه‌ای که به نظر رسد فرد از ابتدای امر، دارای یک بینی زیبا و متناسب بوده است. در این مدل ، پل بینی استخوانی به طور معمول صاف می‌شود و زاویه بین لب بالا و بینی به میزانی بین ۹۰ تا ۹۵ درجه تنظیم می‌شود. در جراحی بینی استخوانی در مشهد با مدل فانتزی و نیمه‌فانتزی ، پل بینی به شکل قوس دار تغییر می‌کند و زاویه بین لب بالا و بینی بازتر از ۹۰ درجه می‌شود. افزایش زاویه بین لب و بینی باعث سر بالا به نظر رسیدن نوک بینی می شود که خیلی از بانوان طرفدار این مدل هستند.  

حتما سوال بعدی تان این است که خوب چگونه از بین سه مدل گفته شده بهترین را برای بینی خود انتخاب کنید؟ انتخاب مدل بر اساس بررسی های جراح از آناتومی صورت و بینی و در نظر گرفتن خواسته و سلیقه شما انجام می شود.

آیا جراحی بینی استخوانی عوارض دارد؟

اگر نگران عوارض پس از عمل زیبایی بینی استخوانی هستید، ادامه مطلب را حتما بخوانید. این فرایند همراه با عوارض جانبی است که این امر کاملا طبیعی است و می‌توان آنها را بخشی از پروسیجر قلمداد کرد. این عوارض جانبی در طول دوره بهبود به مدت موقتی بروز می‌کنند. هر بیمار طی یک طرح درمان منحصر به فرد تحت عمل بینی استخوانی قرار می‌گیرد و دامنه پیچیدگی فرآیند برای هر بیمار متغیر است. همچنین، انتخاب جراح نیز نقش مهمی در محدود کردن عوارض جانبی این پروسه ایفا می‌کند. گذشته از همه این توضیحات، عوارض رایج این عمل شامل موارد زیر می‌شود:

  • تجربه درد: این عارضه نسبت به دیگر عوارض، در میان بیماران با فراوانی بیشتری همراه است. جراحی بینی استخوانی عبارت است از دستکاری استخوان، غضروف و پوست، و به همین دلیل، تجربه درد در این دوره یک واقعیت طبیعی است. معمولاً، با مصرف داروهای مسکن تجویز شده ، درد کنترل می شود.
  • تورم: ورم در اطراف چشم‌ها و بینی نیز یک عارضه نسبتاً شایع است و در اکثر اوقات طی یک دوره دو هفته‌ای به تدریج کاهش می‌یابد. لازم به ذکر است که تورم به طور جزئی ممکن است تا شش ماه پس از عمل باقی بماند و علت باقی‌ماندن آن به حساسیت ناحیه درمان ارتباط دارد.
  • کبودی: کبودی نیز از عوارض جانبی رایج محسوب می‌شود که شدت آن به حساسیت شما نسبت به عمل، نوع پوست، و دامنه اصلاحات عمل بینی استخوانی وابسته است. این عارضه در افراد مختلف به صورت متغیر ظاهر می‌شود و اغلب در اطراف چشم‌ها و بینی شکل می‌گیرد و با گذشت چند روز رفته رفته کمرنگ می شود.

به طور کلی اگر جراح خوبی را برای عمل بینی استخوانی در مشهد انتخاب کرده اید، نباید نگران عوارض پس از آن باشید.

رفع قوز بینی استخوانی بدون عمل

اگر داوطلب جراحی بینی استخوانی در مشهد باشید حتماً درسرچ های خود با مواردی از قبیل برداشتن قوز بینی بدون عمل و مواردی از این دست روبرو شده اید. در این فرایند از فیلر بینی بعنوان روش های بدون جراحی برای بیمارانی که نمی‌خواهند زیر تیغ جراحی بروند استفاده می شود.
فیلرها ، پرکننده‌های پوستی هستند که با تزریق آنها در لایه های سطحی پوست می توان به اصلاح قوز بینی بدون جراحی پرداخت. تزریق اسید هیالورونیک بعنوان ماده اصلی این ترکیب در نقاط استراتژیک در بینی ، می‌تواند شکل کلی بینی را در بخش ظاهری آن بدون نیاز به جراحی اصلاح نموده و ایرادات موجود در شکل ظاهری ین عضو را رفع کند. فیلرها به طور طبیعی توسط بدن تجزیه می شوند و خطری برای سلامت پوست ایجاد نمی کنند.
پس از تزریق این پر کننده های پوستی ممکن است درد ، ورم و قرمزی را در محل تزریق تجربه کنید که البته همگی انها ظرف یک یا دو ساعت فروکش می کند و برای کمک به فروکش کردن سریع تر ورم می توان از کمپرس یخ استفاده نمود.

اما آیا نتیجه به دست آمده از تزریق فیلر دائمی است ؟
پاسخ بهترین متخصص عمل بینی استخوانی در مشهد به این سوال این است که نتیجه به دست امده موقتی بوده و بعد از چند ماه بینی به حالت اولیه خود باز می گردد. بنابراین نمی توان بعنوان روشی با نتیجه دائمی روی آن حساب کرد و اگر خواهان این هستید که ایرادات ریختی و عملکردی بینی شما به طور دائم درمان شود ، تنها راه حل ممکن ، جراحی بینی است.

0 0 رای ها
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: