جراحی بینی ترمیمی | لزوم انجام + فواید

زمانی که نتایج حاصل از جراحی بینی رضایت بخش نباشد ، افراد به جراحی بینی ترمیمی روی می اورند. در بین برخی افراد این پروسه با نام عمل بینی ثانویه نیز شناخته می شود. افراد برای انجام این پروسه دو راه پیش رو خواهند داشت، اول اینکه به همان جراح اول که عمل را نزد وی انجام دادند مراجعه کنند و یا اینکه متخصص دیگری را برای اصلاح فرم فعلی بینی انتخاب کنند. دو در هر صورت فرقی ندارد شخص اصلاح کننده چه کسی باشد ، مهم این است که در وهله اول فرد با عدم رضایت از فرم مواجه می شود و نیاز به اصلاح آن را در خود احساس می کند. اگر می خواهید بدانید که این پروسیجر برای شما لازم است است یا نه، نیاز است به علائمی توجه کنید. در این مقاله دکتر یگانه تیموری ، بهترین جراح بینی در مشهد، به روشنی از آن صحبت می کند.

جراحی بینی ترمیمی + دکتر یگانه تیموری

چرا جراحی بینی ترمیمی انجام می شود؟

همانطور که در ابتدا نیز به این موضوع اشاره کردیم ، جراحی ترمیمی بینی در مشهد زمانی انجام می شود که در فرد با نتایج پایین تر از حد انتظار مواجه شود ؛ در صورتی که پروسه جراحی توسط یک جراح حاذق انجام نشود احتمال اینکه فرم حاصل از شکل اولیه بینی زیباجو نیز بدتر باشد وجود دارد. عمده دلایلی که افراد را مجاب به انجام عمل بینی ترمیمی می کند در موارد زیر گروه بندی می شود:

  • نوک پهن و افتادگی آن
  • عدم تقارن در سوراخ های بینی
  • وجود انحراف در نوک آن
  • بینی بیش از حد کوتاه و سربالا (بینی خوکی)
  • مشکلات تنفسی که اغلب به علت قوس شدید و مینیمال کردن غیرطبیعی بینی رخ می دهد.
  • ایجاد ناهمواری در پل بینی به علت حذف ناکافی غضروف
  • رشد بافت های اضافه از محل اسکارها

از انجایی که جراحی بینی ترمیمی در مشهد از حساسیت بالایی برخوردار است ، نیاز است، پزشک با نهایت دقت به انجام آن بپردازد؛ بنابراین این نکته را بیاد داشته باشید که از تخصص جراح در این زمینه اطمینان حاصل کنید. قطعاً هدایت این روند تحت نظر یک جراح ماهر و با تجربه می تواند شما را به نتیجه دلخواه برساند. جهت مشاوره با دکتر یگانه تیموری جراح ماهر و باتجربه عمل ترمیمی بینی در مشهد فرم زیر را پر کنید.

تماس

چه خطاهایی باعث جراحی بینی ترمیمی می شود؟

با این وجود که همیشه این موضوع به تخصص جراح ارتباط داده می شود ، از دیدگاه بهترین دکتر عمل بینی در مشهد، دلایل دیگری نیز بر نتایج دریافتی موثر خواهد بود:

  1. توقعات غیر منطقی زیباجو و ایجاد محدودیت برای اصلاح در عمل بینی ترمیمی
  2. قوای جسمانی ناکافی که فرد را با دوران نقاهت طولانی مواجه می کند.
  3. عدم رعایت دستورالعمل ها در مراقبت های بعد از جراحی بینی مانند ایجاد ضربه ، اعمال ناصحیح چسب و غیره.

چگونه به جراحی بینی ترمیمی نیاز پیدا نکنیم؟

با توجه به یک سری فاکتورها می توان تا حدودی نتایج حاصله را تضمین کرد ، این موارد عبارتند از :

معاینه دقیق ؛ پزشک حاذق جراحی زیبایی بینی در وهله اول به ارزیابی دقیق اناتومی بینی هر فرد می پردازد. ایشان با بررسی انباشت غضروف ، ضخامت پوست و میزان نقوص اولیه شامل دفورمیتی ، برنامه جراحی را به نحو احسنت ترتیب می دهد. اعمال برش درجای ناصحیح ، حذف ناکافی غضروف ، تراشیدن غیرحرفه ای استخوان ها ، عدم توانایی در بازسازی ساختار بینی ، همه از در نتیجه کسب اطلاعات ناکافی در معاینه دقیق ، ایجاد می شود.

تخصص کافی ؛ جراح حاذق قبل از پذیرش هر زیباجوی عمل بینی ترمیمی، خود را در آن متخصص می بیند. ایشان به خوبی با علم گرافت گذاری آشنایی دارد و می داند که در طی جراحی ممکن است با چالش های غیر قابل پیش بینی مواجه شود.

توجه ؛ با نگاه به این موضوع که توجه جراح بر چه چیزی فوکوس دارد می توان به صلاحیت ایشان پی برد. دکتر خوب عمل بینی ، هدف زیبایی را در کنار حفظ عملکرد طبیعی آن به سرانجام می رساند. این موضوع را بیاد داشته باشید شما به عنوان زیباجو ، تعیین کننده بخش اعظمی از نتایج می باشید. به عبارت ساده تر اگر نتایج مورد نظر شما نبود ، بخشی از آن را می توان به تخصص پزشک اختصاص داد ؛ خود شما هستید که تعیین می کنید تحت تیغ جراحی چه شخصی قرار بگیرید.

چرا انتخاب پزشک در جراحی بینی ترمیمی اهمیت دارد؟

بعد از جراحی اولیه که از نظر شما با شکست مواجه شده است ، ساختار بینی شما ضعیف خواهد شد. هر متخصصی توانایی انجام جراحی بینی ترمیمی را ندارد ، زیرا در انجام آن با محدودیت های فراوانی مواجه است. او در این پروسه با بینی روبرو خواهد شد که علاوه بر داشتن ساختار ضعیف ، بخش زیادی از بافت های مفید مانند استخوان و غضروف را نیز از دست داده است. کوچکترین اشتباه در انتخاب پزشک ، اثرات سو همیشگی را به همراه خواهد داشت. نیاز است که پزشک انتخابی در حوزه ترمیم تخصص داشته باشد ، استفاده از گرافت ها یا غضروف پیوندی ، تکنیکی است که تنها بهترین دکتر عمل بینی ترمیمی ، از پس آن برخواهند آمد.

جراحی بینی ترمیمی در مشهد چگونه انجام می شود؟

بسته به اینکه میزان دفورمیتی ها تا چه اندازه باشد ، رینوپلاستی ترمیمی نیز همانند نوع اولیه آن از دو روش باز و بسته قابل انجام است. همانطور که در مقاله جراحی بینی به طور مفصل درباره این موضوع صحبت کردیم در متد باز ، برش ها در قسمت خارجی بینی و بین دو سوراخ (کلوملا) ایجاد می شود. این درحالی است که پزشک در روش بسته برش ها را در نواحی داخلی بینی اعمال می کند.

اینکه در جراحی بینی ترمیمی ، پزشک کدام راه را مورد استفاده قرار دهد ، کاملا به نتیجه معاینات بستگی دارد. فاکتورهای تعیین کننده در این موضوع مقدار بافت های باقیمانده و توانایی بینی برای اعمال تغییرات می باشد. ترجیح پزشکان به استفاده از روش باز می باشد زیرا در این صورت دسترسی کافی به نواحی داخلی خواهند داشت. مدت زمان مورد نیاز برای عمل بینی ترمیمی بسته به پیچیدگی آن ممکن است از ۱ الی ۴ ساعت به طول بیانجامد.

فواید جراحی بینی ثانویه

برای افرادی که از انجام جراحی بینی گریزان هستند زیرا خاطره خوبی از عمل بینی اولیه خود ندارد ، خبر مسرت بخش این است که اکثر جراحی بینی ترمیمی به نتایج فوق العاده همراه خواهد بود. به عبارت ساده تر افراد بعد از اتمام این پروسه ، با فرمی مواجه می شوند که تمام دفورمیتی های آن رفع شده است. از جمله اصلاحاتی که در این پروسه انجام می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. رفع دفورمیتی وانحرافات موجود
  2. بهبود عملکرد بینی افراد
  3. افزایش اعتماد افراد
  4. ایجاد تناسب بیشتر بین اجزا

چه زمانی جراحی بینی ترمیمی انجام دهیم؟

از آنجایی که بعد از عمل بینی اولیه درصد بالایی از بافت های بینی از بین می رود و ساختار آن تضعیف می گردد. لازم است مدت زمان کافی از آن بگذرد. به گفته بهترین دکتر عمل بینی مشهد، حداقل زمانی که فرد باید صبر کند تا برای جراحی بینی ثانویه آماده شود ، حداقل یک سال است. در طول این مدت هم فرم نهایی بینی زیباجو به طور کامل شکل می گیرد و میزان نقوص آن به وضوح مشخص خواهد شد و هم بافت ها تحلیل رفته اندکی ترمیم پیدا می کنند. توصیه ما به شما این است که برای انجام عمل بینی ترمیمی عجول نباشید.

هزینه جراحی بینی ترمیمی در مشهد

این پروسه اغلب دارای هزینه بیشتری نسبت به جراحی بینی اولیه می باشد ، زیرا همانطور که در ابتدا مقاله نیز به این موضوع اشاره کردیم ، پزشک در این عمل با چالش های بیشتری مواجه خواهد شد. از جمله مواردی که بر هزینه این پروسه تاثیر گذار خواهد بود می توان به دستمزد جراح ، هزینه بیمارستان ، محاسبه هزینه پیوند گرافت اشاره کرد.

مراقبت ‌های پس از جراحی بینی ترمیمی

مراقبت‌های پس از عمل بینی ترمیمی ممکن است به نوع عمل، سلامت کلی شما، و راهنمایی ‌های پزشک بستگی داشته باشد. اما در کل توصیه می ‌شود تا روی مراقبت‌ های زیر تمرکز کنید:

  1. رعایت راهنمایی های پزشک: راهنمایی های جراح خود درباره روش‌ های مراقبتی که باید پس از عمل انجام دهید را جدی گرفته و آن ها را انجام دهید.
  2. استفاده از داروها: بر اساس توصیه پزشک، داروهایی ممکن است برای کنترل درد، کاهش التهاب و جلوگیری از عفونت مصرف کنید.
  3. استراحت: به بدن خود زمان کافی برای بهبود بدهید و فعالیت‌ های سنگین را کنار بگذارید.
  4. کنترل خونرسانی: پس از عمل، ممکن است سرگیجه یا سردرد ایجاد شود، بنابراین از حرکات ناگهانی و ایستادن سریع اجتناب کنید.
  5. کنترل التهاب: برای کاهش التهاب‌ ها و تورم ‌ها، ممکن است به شما توصیه شود از کمپرس سرد استفاده کنید. توجه داشته باشید این کمپرس را مستقیما و با فشار زیاد روی پوست نگذارید.
  6. تمیزی و مراقبت از محل عمل: بعد از جراحی بینی ترمیمی ، همیشه دست‌ های خود را قبل از لمس زخم ها بشویید. همچنین نیاز است تا دستورات پزشک را درباره شستشوی زخم ها و تعویض بانداژ‌ها دنبال کنید.
  7. تغذیه سالم داشته باشید: خوردن غذاهای مفید و سالم و همچنین مصرف مقادیر کافی مایعات برای بهبود سریعتر مهم است.
  8. اجتناب از فعالیت‌ های خاص: برخی فعالیت‌ های خاص ممکن است به محل عمل آسیب برسانند، بنابراین درباره این موضوع با پزشک خود مشورت کنید.
  9. پیگیری با پزشک: حتی پس از ترمیم کامل، باید جهت چکاپ به مطب جراح خود مراجعه کنید تا از وقوع هر گونه مشکل احتمالی جلوگیری شود.

به یاد داشته باشید که در هر عمل بینی ترمیمی، ممکن است هر فرد نیازهای خاصی داشته باشد، بنابراین همواره مشورت با پزشک خود را درباره راهنمایی‌ های مراقبتی متمرکز بر شرایط خودتان در نظر بگیرید.

آیا عمل ترمیمی بینی سخت است؟

هر فرایند جراحی دارای سختی ها ، پیچیدگی ها و چالش های خاص خود می باشد. جراحی ثانویه بینی نیز با توجه به اینکه یک بار بینی قبلاً تحت جراحی قرار گرفته است می تواند با دشواری هایی روبرو باشد. همین امر موجب می شود که حساسیت انتخاب جراح بینی در سپردن عمل ثانویه به دست ایشان بیشتر شود چراکه جراح باید از تبحر کافی برخوردار باشد تا بتواند با چالش های پیش آمده در حین عمل مقابله کرده و بهترین راهکار را در کوتاه ترین زمان ممکن اجرا کند.
یکی از مواردی که ممکن است عمل بینی ترمیمی را پر چالش تر کند اسکارهای ایجاد شده در پی جراحی بینی اولیه است. زمانی که برای دسترسی به چارچوب بینی در آن برش ایجاد می شود این امر ممکن است باعث ایجاد گوشت اضافه در بینی شوند و مدیریت کردن این اسکارها در جراحی بینی ثانویه ، به مهارت بالایی نیاز دارد.

ترمیم بینی عمل شده بدون جراحی

گاهی بعد از عمل ، ایراداتی در آن نمایان می شود که بسیار سطحی بوده و بدون نیاز به قرار گرفتن تحت بیهوشی ، پزشک می تواند آنها را درمان کند. در این شرایط ، جراح اغلب از تکنیک بسته وبدون ایجاد برش خارجی در پوست بینی ، به رفع این ایرادات سطحی می پردازد تا نتیجه بهتری از جراحی حاصل شود.

چگونه ورم بعد از جراحی بینی ترمیمی را کاهش دهیم؟

زمانی که بینی تحت جراحی ثانویه قرار می گیرد ، مانند دفعه اولی که جراحی روی ان انجام شده بود ، بعد از عمل ، دچار ورم می شود. این ورم کاملاً طبیعی است و ماحصل واکنش بدن و تلاش آن برای بهبود دادن ناحیه جراحی شده است.
توصیه های ارائه شده در روند کاهش ورم در جراحی بینی اولیه از قبیل استفاده از کمپرس ، اجتناب از انجام فعالیت های فیزیکی و ورزشی سنگین وسایر موارد برای کنترل ورم در عمل بینی ثانویه نیز کاربرد دارد.

0 0 رای ها
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها