جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی گوشتی یکی از حساس ترین انواع جراحی بینی می باشد که اغلب برای هر فرد پیچیدگی های خاص خود را دارد. این پروسه هم جراح را حین عمل با چالش مواجه می کند و هم دوران نقاهت منحصر به فردی را برای زیباجو رقم می زند. اما این بینی چه ویژگی هایی دارد و دلیل اینکه آن را گوشتی می نامیم چیست؟ چرا برخی از جراحان از انجام این نوع عمل سرباز می زنند؟ در این مقاله دکتر یگانه تیموری ، بهترین دکتر عمل بینی گوشتی در مشهد، به توضیح کامل این موضوع پرداخته و از تفاوت ها و نتایجی که این پروسیجر زیبایی به همراه دارد، صحبت می کند.

 

جراحی بینی گوشتی - دکتر یگانه تیموری

 

آشنایی با ساختار بینی گوشتی

بینی انسان ها اساسا از سه بخش غضروف، استخوان و پوست رویی آن تشکیل شده است. قسمت فوقانی این عضو از بافت های استخوانی تشکیل شده و ما در نوک و نواحی تحتانی بیشتر غضروف را حس می کنیم. سوراخ های بینی نیز با یک تیغه استخوانی-غضروفی که سپتوم نامیده می شود به دو بخش تشکیل شده است. وجود انحراف در سپتوم رخ می دهد که جراحی بینی گوشتی به خوبی آن را رفع خواهد کرد.

این ویژگی ها در هر دو بینی استخوانی و گوشتی یکسان است، تفاوت بین این دو نوع از آنجایی آغاز می شود که به همان میزان که پوست رویی بینی گوشتی ضخیم است، استخوان و غضروف آن دارای ساختار ضعیف تری هستند. اگر می خواهید بدانید که بینی شما از کدام نوع است، کافی است آن را اندکی فشار دهید اگر در حین انجام این کار بیشتر گوشت و پوست ضخیم را حس کردید شما به عمل بینی گوشتی نیاز دارید در غیر این صورت جز مراجعه کنندگان جراحی بینی استخوانی، محسوب می شوید. به طور کلی ویژگی های خاص این نوع بینی در زیر ارائه شده است.

خصوصیات بینی گوشتی

تفاوت در بینی هر فرد علل متفاوتی دارد، پزشک حاذق با توجه به قومیت و آناتومی به این تفاوت پی می برد. در ادامه ایشان خصوصیات زیر را جهت تفهیم بیشتر زیباجو نسبت به شرایط ارائه می دهد:

  • وجود منافذ باز روی پوست بینی
  • ضخامت پوست و چرب بودن آن
  • استحکام کم بینی
  • سوراخ های بینی بزرگ و نامتقارن
  • پره های بینی باز و نوک افتاده

✔️توجه: طبق نظر جراح بینی اغلب افرادی که پوست چرب دارند و دچار آکنه و جوش می شوند، به جراحی بینی گوشتی نیاز دارند. بزرگی بینی و حالت ان اغلب به شکلی است که فرد حین استراحت شبانه خروپف می کند و یا با آپنه مواجه می شود.

نحوه انجام عمل بینی گوشتی در مشهد

اگر داوطلب جراحی بینی گوشتی در استان خراسان شهر مشهد هستید با توضیحات فوق، اولین سوالی که به ذهن تان می رسد این است که آیا شرایط متفاوت، روش جراحی متفاوتی را می طلبد؟ قطعا این دیدگاه درست است زیرا آناتومی زیباجویان، با ناهنجاری های خاص اعم از کجی باز بودن پره های بینی و غیره همراه است که نیاز به تکنیک منحصر به فردی برای اعمال تغییرات دارد. به طور کلی روش های مورد استفاده برای اصلاح این نوع بینی از راه های زیر ممکن است:

  • تکنیک باز

زمانی که بدشکلی ها مانند سایز بینی، پهنای آن، وجود انحراف و غیره به به اندازه ای باشد که پزشک به پس زدن پوست رویی بینی نیاز پیدا کند، جراحی بینی گوشتی در مشهد با روش باز انجام شده است. برش مورد نیاز در این روش از عمل بینی گوشتی در ناحیه بین دو سوراخ بینی اعمال و در برخی موارد خاص که بیمار با عدم تقارن حفرات تنفسی مواجه باشد یک برش در زیر پره ها نیز زده می شود.

  • روش باز به همراه پیوند غضروف

جراح خوب بینی گوشتی در مشهد، در این این تکنیک دقیقا گام های فوق را برمی دارد تنها با این تفاوت که با استفاده از منبع غضروف خود بینی، دنده یا گوش به تقویت زیرساختار می پردازد. این گام در عمل بینی گوشتی در مشهد در واقع همان فوت کوزه گری است که باعث می شود نتایج حاصل از آن برگشت پذیر نباشد؛ زیرا پزشک تنها بافت های زائد که اغلب پوست می باشد را حذف نمی کند، بلکه با اضافه کردن غضروف به ساختار آن را از نو بازیابی می کند.

  • تکنیک بسته

با وجود اینکه در تکنیک جراحی بینی گوشتی به روش بسته در مشهد ، ترجیح پزشک به استفاده از دو روش فوق می باشد، اما در شرایطی عمل بینی بسته نیز کابرد دارد. نام این پروسه شاید سرنخی از ماهیت آن را ارائه دهد؛ زیرا جراح از نواحی داخلی بینی برای اعمال تغییرات استفاده می کند.

عمل بینی گوشتی در مشهد با لیزر

لیزر یکی از مواردی است که این روزها ما نام آن را در زمینه های مختلف می شنویم؛ با همه گیر شدن این تکنولوژی بسیاری به این موضوع می اندیشند که آیا انجام جراحی بینی در مشهد با لیزر امکان پذیر است؟ در پاسخ به این سوال می توان به طور قطع گفت که هنوز این ساخته دست بشر به اندازه ای پیشرفت نکرده که بتوان از آن در رینوپلاستی استفاده کرد.

باوری که در عموم مردم از جمله زیباجویان رینوپلاستی بینی گوشتی در مشهد گسترش یافته این است که پزشک با استفاده از لیزر در عمل بینی گوشتی می تواند بدون ایجاد خراش، بافت های زائد را آب و فرمی را برای بینی ایجاد کند.

لیزر برای بینی تنها برای رفع لک، جوش و خطوط استفاده می شود و تنها نواحی سطحی را تحت تاثیر قرار می دهد؛ البته لیزر در جراحی های دیگر نیز کاربرد دارد، و با استفاده از آن تنها می توان برش های خیلی ظریف ایجاد کرد. به علت هزینه بر بودن، پزشک از آن تنها در جراحی های حساس استفاده می کند.

نتایج حاصل از جراحی بینی گوشتی برمی گردد؟

از آنجایی که در گذشته، عمل بینی های بزرگ و گوشتی تنها با حذف بافت های زائد همراه بود و هیچ تغییری در استخوان آن اعمال نمی شد، زیباجویان پس از گذشت مدت زمانی شاهد برگشت نتیجه به حالت اولیه خود بودند. روش قدیمی رینوپلاستی گوشتی کوکی کات نام دارد. بینی و گوش دو عضوی هستند که با گذشت زمان، رشد خود را ادامه می دهند بنابراین اگر تنها قسمت پوست آن حذف شود و تغییری در زیرساختار آن ایجاد نشود، احتمال برگشت آن وجود دارد. برگشت پذیری نتیجه عمل، باعث دلسردی افراد با بینی گوشتی می شد.

پزشکان بعد از دیدن چنین نتایجی روند جراحی بینی گوشتی را تغییر دادند و از تکنیکی بهره گرفتند که با استفاده از آن بتوانند ماحاصل جراحی را برای همیشه حفظ کنند. در روش های امروزه، در جاهای مختلف از جمله در جراحی بینی گوشتی در مشهد ؛ جراحان با بهره جویی از پیوند غضروف شرایطی را فراهم می آورند که در آن علاوه بر ایجاد نتیجه دلخواه، بستر غضروفی عضو نیز تقویت می شود. همانطور که قبلا نیز به این موضوع اشاره کردیم، گوش و دنده بهترین منابع تهیه بافت های غضروفی جراح حاذق، برای پیوند در عمل بینی گوشتی در مشهد هستند.

جراحی بینی گوشتی با مدل عروسکی

یکی از ماهیت هایی که عمل بینی فانتزی یا عروسکی برای فرد ایجاد می کند، اندازه بسیار کوچک آن ها می باشد. بانوان بسیاری، حتی آن هایی که فرم بینی شان گوشتی است طرفدار این مدل هستند، به همین دلیل یکی از سوالات رایج در این زمینه امکان انجام عمل بینی گوشتی به فرم فانتزی است.

با وجود اینکه تایید نهایی انجام رینوپلاستی فانتزی با پزشک می باشد؛ افرادی که بینی های آنها گوشتی است به علت دارا بودن پوست ضخیم و ساختار ضعیف، اعمال تغییرات برای آن ها با محدودیت همراه است. به علت مسائلی که این پروسه ایجاد می کند، پزشک در اجرای عمل بینی گوشتی در مشهد مدل های دیگر را مناسب می بیند و از انجام این عمل با مدل عروسکی پرهیز می کند.

سن مناسب برای جراحی بینی گوشتی

رشد بینی تقریباً در پایان سن نوجوانی به تکامل می رسد و فرد می تواند در این سن جراحی‌بینی انجام دهد، اما بهترین سن برای عمل بینی‌گوشتی پس از ۱۸ سالگی خواهد بود. جراح بینی در طول جلسه مشاوره ، با انجام معاینات لازم ، تشخیص می دهد که آیا بینی به تکامل رشد رسیده و اینکه آیا انجام جراحی روی بینی بلامانع است یا خیر. بنابراین اگر داوطلب جراحی بینی گوشتی در مشهد هستید ، قبل از اقدام به عمل ، از تکامل رشد بینی تان اطمینان حاصل کنید.

مراقبت‌های بعد از جراحی بینی گوشتی

فاز مراقبت های بعد از عمل بینی گوشتی در مشهد بسیار حائز اهمیت است و لازم است بیمار دستورات سفارشی توصیه شده توسط جراح بینی را با دقت و موبه مو اجرا کند تا روند بهبود با کیفیت پیش رفته و تا حد امکان از بروز عوارض جلوگیری به عمل آید. برخی از این مراقبت ها شامل موارد زیر می باشد :

  • مراقبت از بینی در برابر ضربه
  • قرار دادن چند بالش زیر سربرای قرار گرفتن در حالت لمیده
  • میل کردن غذاهای نرم و پرهیز از غذاهای سفت
  • استفاده از کمپرس یخ برای کنترل ورم
  • اجتناب از سیگار، قلیان و مشروبات الکلی

تفاوت جراحی بینی گوشتی مردانه و زنانه

جراحی بینی‌ صرفنظر از گوشتی یا استخوانی بودن آن با هدف اصلاح ایرادات ظاهری انجام می شود ولی در طول فرایند جراحی برای مردان و زنان تفاوت های مختصری وجود دارد.
جراحی بینی گوشتی مردانه
اکثر داوطلبین آقا برای جراحی بینی گوشتی در مشهد بیشتر بر روی رفع ایرادات ظاهری بینی تمرکز دارند و چندان دوست ندارند تغییرات در بینی شان مشهود باشد به همین دلیل ، عمل بینی با مدل طبیعی اغلب مورد پسند آقایان است که در آن در حین حفظ زیبایی های خود بینی ، ایرادات آن رفع می شود.
عمل بینی گوشتی زنانه
خانم ها اغلب خواهان داشتن بینی های ظریف و کوچک هستند و از همین رو زمانی که پزشک اقدام به جراحی این گروه از داوطلبین رینوپلاستی بینی گوشتی می کند ، با در نظر گرفتن ظرافت های موجود در یک صورت زنانه ، تغییرات را در بینی داوطلب ایجاد می کند.

0 0 رای ها
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: