اقدامات قبل از جراحی بینی

یکی از تجربیات مشترک زیباجویان، که پزشکان از آن صحبت می کنند راجع به این است که این افراد سوالات بسیاری در رابطه با اقدامات قبل از جراحی بینی می پرسند. از آنجایی که افراد برای انجام جراحی بینی عجله دارند و می خواهند هرچه زودتر به زیبایی دلخواه خود برسند ، بعد از اینکه از نظر پزشک آنها برای انجام این پروسه تایید شدن، اولین سوالی که می پرسند قبل از عمل بینی باید چه نکاتی را مد نظر قرار دهند و آیا عملکرد آنها در طی این مدت، بر میزان موفقیت پروسه اثر مثبت می گذارد یا خیر. در پاسخ به این افراد باید گفت که بله، جراحی بینی از سه بخش قبل، حین و بعد تقسیم شده است. که هر سه به اندازه خود حائز اهمیت هستند. اگر شما هم سوالاتی از این قبیل دارید دکتر یگانه تیموری ، بهترین جراح بینی، مطالعه مقاله زیر به شما توصیه می کند.

 

اقدامات قبل از جراحی بینی-دکتر یگانه تیموری

 

اقدامات قبل از جراحی بینی

از اولین و مهمترین گامی که قبل از مراجعه و ویزیت شدن می بایست مد نظر قرار دهید انتخاب جراح حاذق می باشد. برای اطمینان از عملکرد پزشک، زیباجو می بایست از طریق پرس و جو از اطرافیان و دیدن نمونه کارهای پزشک از نزدیک این کار را انجام دهد. برای افرادی که می خواهند در مسافتی دورتر از محل زندگی به جراحی روی بیاورند ، جستجو در اینترنت گزینه خوبی خواهد بود.

قطعا شما از نمونه کارهای جراحان مختلف رضایت خواهید داشت در این صورت توصیه می شود که برای انتخاب پزشک نهایی اسامی را از فیلتر رزومه کاری، میزان تحصیلات عبور دهید و با بررسی دقیق تر نمونه عکس های قبل و بعد جراحی با اطمینان بیشتری در این راه قدم بگذارید. در ادامه لازم است برای مشاوره به مطب ایشان رفته و در مورد کیس خاص خودتان صحبت کنید. متقاضیان انجام این عمل بهتر است انتظار معقولانه ای از جراحی داشته باشند. لازم است بدانید که بخشی از اقدامات قبل از عمل بینی به سبک زندگی شما مرتبط می شود که در آن می بایست بایدها و نبایدهای زیر مد نظر قرار بگیرد:

  • از مصرف دخانیات و مشروبات الکی تا دو هفته قبل از پروسه پرهیز کنید.
  • خوردن داروهایی از قبیل آسپرین و ایبوپروفن که اثر کاهندگی بر غلظت خون شما دارند ، ممنوع می باشد.
  • پزشک را در جریان بیماری های زمینه ای و داروهایی که در آن زمان به صورت تجویزی یا غیر تجویزی مصرف می کنید قرار دهید.
  • چنانچه به غذا یا داروی خاصی حساسیت دارید ، راجع به آنها به طور مستقیم با پزشک صحبت کنید.
  • به مدت مشخصی قبل از جراحی مصرف مایعات را بیشتر کنید. هیدراته بودن بدن ، اثر مثبت بر ترمیم بافت های خواهد گذاشت.
  • در صورتی که پزشک پیش از جراحی داروهایی را تجویز کرده است که بعد از پروسه آنها را استفاده کنید حتما آماده کنید.
  • از جمله توصیه های مهم این است که دکتر خوب رینوپلاستی به شما ارائه می دهد این است، که محل استراحت و بستر برای انجام اقدامات قبل از جراحی بینی را فراهم کنید.
  • از دیگر اقدامات قبل از عمل بینی که هم بانوان و هم آقایان باید مدنظر قرار دهند این است که از آویختن زیورآلات ، گردنبند و غیره پرهیز کنند. لازم است با صورتی تمیز در محل جراحی حضور پیدا کنید ، منظور از پوست تمیز صورت ، برای آقایان ، اصلاح آن و برای بانوان عاری از مواد آرایشی می باشد.
  • در روز تعیین شده برای انجام عمل زیبایی نیم ساعت زودتر و با فردی به عنوان همراه در محل حضور پیدا کنید.
    به همراه داشتن مدارک شناسایی از دیگر مواردی است که نباید آن را به فراموشی سپرد.
  • لباس و کفش راحت بپوشید بعد از اتمام پروسه به علت آثار داروی بیهوشی شما تعادل کافی برای راه رفتن نخواهید داشت ، با پوشیدن کفش و لباس راحت از حوادث غیر مترقبه جلوگیری کنید.

آیا می توان پیش از عمل از کبودی بعد از رینوپلاستی جلوگیری کرد؟

اگر از آن دست افرادی هستید که با یک ضربه کوچک هم دچار کبودی می‌شوید، با انجام کارهای گفته شده قبل از عمل بینی، خیلی راحت می‌توانید این مسئله را کنترل کنید:  مصرفی یک‌سری از داروهایی که باعث رقیق‌تر شدن خون می‌شوند باید متوقف شود. داروهای مسکن و حاوی آسپیرین در این گروه داروها هستند. با مشورت پزشک، مدتی قبل از عمل، استفاده مکرر از آن‌ها را کنار بگذارید.

باید از هر گونه عملی که باعث می‌شود فشارخون شما بالا رفته و بدن دهیدراته شده، دوری کنید. پس، از مدتی قبل کشیدن سیگار، نوشیدن مشروبات الکلی و مصرف کافئین باید متوقف شود. انتخاب جراح هم می‌تواند در این مسئله تأثیرگذار باشد. به این صورت که پزشک انتخاب شده شما باید به طور کامل بر پروسه و تکنیک‌ها بروز آشنایی و تسلط داشته باشد تا با کمترین ضربه و دست‌کاری بافت‌ها، تغییرات را ایجاد کنند. پس هرچه بافت‌ها به میزان محدودتری دستخوش تغییر شوند، بعد از جراحی کبودی کمتری ایجاد می‌شود.

آزمایشات قبل از جراحی بینی

برای اینکه تعیین شود شما برای این پروسه کاندیدای مناسبی هستید ؛ آزمایش های لازم را برای ارزیابی وضعیت خون شما تجویز می شود و فاکتورهای زیر را مورد بررسی قرار می دهد.

  • آزمایش تشخیص بارداری در بانوان
  • PT & PTTکنترل مشکل انعقادی خون
  • تست قند خون ناشتا
  • ارزیابی HIV
  • تست HBsAg
  • آزمایش HCV Ab

بارداری قبل از رینوپلاستی

یکی از مواردی که بانوان می بایست به عنوان اقدامات قبل از جراحی بینی مد نظر قرار دهند اطمینان از موضوع عدم بارداری می باشد. از دیگر آزمایشاتی که بسیار اهمیت دارد و لازم است روز قبل از جراحی بینی انجام شود تست بارداری است ، چرا جراحی بینی و بارداری به هیچ عنوان همزمان نخواهند شد. اگر می خواهید دلیل آن را جویا شوید باید بگوییم که بیهوشی و به طور کلی انجام جراحی در دوره حاملگی ، می تواند سلامت مادر و جنین را به خطر بیاندازد. از این رو بانوان بارداری که علاقمند به انجام عمل می باشند ، حتما می بایست از زمان دقیق انجام آن اطلاع پیدا کنند.

قبل از جراحی کردن بینی چیکار کنیم؟

علاوه بر نکات فوق که در دسته اقدامات قبل از جراحی بینی جای دارد ، لازم است مراحل زیر نیز پشت سر گذاشته شود.

  • انجام تست سی تی اسکن : در مواردی که فرد با انحراف شدید بینی همراه است پزشک، ارائه تصویر سی تی اسکن را الزامی می داند ، چرا که با بررسی آن می توان به طور دقیق به میزان انحراف بینی و گرفتگی آن پی برد.
  • ارائه جواب تست نوار قلب : انجام این آزمایش برای کنترل ریتم قلب می باشد، که در آن می توان به مواردی همچون بی نظمی ضربان قلب و حملات قلبی پی برد.
  • عکسبرداری از قفسه سینه : برای تایید سلامت ریه های شما پزشک عکسبرداری از قفسه سینه را نیاز می بیند. تا از این طریق بتواند فرایند جراحی را به نحو احسنت پیش ببرد.

آیا قبل از عمل بینی به مصرف ویتامین C نیاز هست؟

در اقدامات قبل از جراحی‌کردن بینی، استفاده‌نکردن یک‌سری از ویتامین‌ها توصیه می‌شود، اما در مورد ویتامین C قضیه برعکس است. جراح بینی برای اینکه بدن شما تقویت شود و روند بهبودی پس از عمل خیلی بهتر و سریع‌تر پیش برود، باتوجه‌به خاصیت‌های ویتامین C، مصرف آن مدتی قبل از رینوپلاستی را پیشنهاد می‌کند. ویتامین C سیستم ایمنی بدن را بالا برده و به ترمیم سریع بافت‌ها هم کمک می‌کند.

آیا در صورت سرماخوردگی ، باز هم می توان جراحی را انجام داد؟

یکی از نگرانی های رایجی که اغلب زیباجویان دارند این است که اگر قبل از پروسه دچار سرماخوردگی شوند ایا باید آن را به پزشک اطلاع دهند ؟ در پاسخ گفت بله. از آنجایی که ابتلا به سرماخوردگی ، بینی و سینوس های شما درگیر می کند بنابراین وجود عفونت در این نواحی پروسه عمل بینی را دچار اختلال خواهد کرد.

اقدامات شب قبل از رینوپلاستی

از مهم ترین اقدامات قبل از جراحی بینی استحمام در شب قبل از جراحی است. توصیه می شود که شام سبکی میل کرده. در روز جراحی می بایست که به صورت ناشتا در بیمارستان حضور پیدا کنید یعنی 6 الی 8 ساعت قبل از پروسه چیزی نخورید نیاشامید.

آیا مصرف آب کرفس قبل از عمل بینی، مفید است؟

آب کرفس خاصیتی مشابه با آب آناناس را دارد و باعث کاهش ورم و کبودی می‌شود. عموماً مصرف آن بعد از رینوپلاستی توصیه می‌شود و شما می‌توانید برای هیدراته کردن بدنتان و کمک به کنترل اثراتی مثل تورم و کبودی قبل از عمل هم مصرف کنید.

0 0 رای ها
امتیاز دهی
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: